Kiropraktor i Moss

Kiropraktor Øystein Nordgaard

Kiropraktor Øystein Nordgaard er utdannet i 2010 ved Anglo-European College of Chiropractic (AECC) i Bournemouth, England. Dette er en 5-årig universitetsutdannelse etterfulgt av en 1-årig turnustjeneste. Turnustjenesten avholdt han ved Vest Helse i Bærum, hvor han også jobbet påfølgende år. Her ble han introdusert for diagnostisk ultralyd. Han har tatt videreutdanning (mastergrad) innen ultralyd, og er i tillegg med på å administrere utdanning, samt å veilede studenter på mastergradsnivå gjennom et engelsk universitet.

Han er leder for interessegruppen innen ultralyd i Norsk Kiropraktorforening.

Hva behandler en kiropraktor?
  • Ryggsmerter
  • Nakkesmerter
  • Hodepine
  • Kjevesmerter
  • Håndleddplager
  • Spedbarn og barn
  • Isjas/Skiveprolaps
  • Skulderplager
  • Migrene
  • Kne
  • Smerter i brystryggen
  • Idrettskader
  • Bekken og hofteplager
  • Nakkesmerter
  • Svimmelhet
  • Albueplager
  • Ankel/fot

Diagnostisk ultralyd

Kiropraktor Øystein Nordgaard utfører diagnostisk ultralyd ved Vansjøklinikken. Ultralyd er en effektiv type billedundersøkelse for avdekking av plager i typisk skulder / albue / håndledd eller hofter / knær / ankler. De vanligste plagene som er spesielt godt egnet til denne type undersøkelse er senebetennelser, slimposebetennelser og muskel/seneavrivninger. Med kombinasjon god klinisk undersøkelse og ultralyd vil man kunne motta en mest mulig nøyaktig diagnose og da korrekt behandling slik at du blir raskest mulig frisk.

Les mer om diagnostisk ultralyd.

Diagnostisk ultralyd ved Øystein Nordgaard
kiropraktor